Historien om Bjørnsgård barnehage

Vår visjon: Ingenting er umulig. Våre verdier: Omsorg, glede, lek og mestring. Overordnet mål: Vi skal hjelpe hvert enkelt barn til å få en god selvfølelse.

Barnehagen ble startet av noen få entusiastiske foreldre som ikke fikk barnehageplass til sine barn i kommunen her. Trygge barnehager ble koblet inn og snøballen begynte å rulle. Desember 2001 sto en barnehage med tre baser ferdig til bruk. Barnehagen er foreldredrevet og alle som har barna sine her har kjøpt seg inn med en andel på 4000 kr. Disse pengene får man igjen når man slutter.

Bjørnsgård barnehage er en barnehage der ingen tar ut noe utbytte,alt går til drift, vedlikehold og investeringer i barnehagen- til barnas beste.

Bjørnsgård barnehage har i dag to baser. En for barn fra 0-3 år – Lillebjørn og en base fra 2-6 år – Storebjørn.

Vi er mye ute, alle barna er på tur i sin aldersgruppe minst en gang i uka og vi har egen buss som vi kan farte rundt med.