Bussen vår

Vi har vår egen buss, den gir oss frihet til å reise på turer som ikke hadde vært mulig uten. Vi kan reise hvor vi vil når vi vil. Bussen muliggjør spontane turer, men vi har også en rekke planlagte turer. Det at vi har en buss har gitt oss muligheter som vi før ikke hadde.

Turer som vi har vært på er blant annet i Gjøvik, der er det flere turmål, både i sentrum med sine skulpturer, Gjøvik gård og ikke minst har de gode muligheter for friluftsliv på og ved Eiktunet. Vi reiser til Lena og besøker biblioteket og lekeparken, og vi reiser til Totenåsen og Karidalen. Vi har flere turmål på Skreia og vi reiser ukentlig til Raufoss for svømming. Vi besøker barn hjemme hos dem og vi er på mange, mange flere bussturer. Vi er selvsagt også på lengre turer som f.eks. til Helgøya, bussen gir oss masse muligheter som er helt topp!

Vi er opptatt av sikkerhet og har kjøpt inn seter som tilhører bussen. Vi har pr. i dag 2 sjåfører med førerkort klasse D1. Da sikkerhet er høyt prioritert, kan det være at vi avlyser planlagte turer om vær og føre tilsier at det er uforsvarlig å kjøre. Bussen er på EU kontroll hvert år og servicer og ukentlig sjekk blir fulgt opp.