Noen ord fra Daglig leder

Jeg startet i Bjørnsgård barnehage før bygget sto ferdig. Det å kunne få lov til å være med å skape en barnehage for barn i Østre Toten har vært en veldig spennende reise så langt og jeg syns det bare er mer og mer spennende!

Bjørnsgård barnehage har blitt det den er i dag, takket være godt samarbeid med foresatte, øvrig personale og meg. Det er foreldrene som eier barnehagen og som sitter i styret. Jeg sitter også i styret, men har kun uttalerett, ikke stemmerett. Dette fordrer et tett og godt samarbeid om å nå felles mål. Som daglig leder er jeg gitt myndighet fra styret til å drive barnehagen etter beste evne for å nå mål vi har satt oss.

Som daglig leder er jeg opptatt av at Bjørnsgård barnehage skal levere en god tjeneste hver dag hele året. Foreldre betaler for en tjeneste og den skal de være fornøyd med.

Hovedfokuset er selvfølgelig barna i barnehagen. For å yte det beste for barna mener jeg at personalet er den viktigste ressursen. Det å ha et personale som er glad i barn og som kan gi dem kjærlighet er en forutsetning for å kunne drive en god barnehage.

Det har skjedd, og skjer mye, på barnehagefronten og i samfunnet generelt. Det fordrer at vi som jobber i barnehager følger med i tiden og ser hvordan vi skal jobbe for at barn av dagens samfunn skal rustes på best mulig måte for å bli glade og selvstendige voksne med god selvfølelse.

Nina Hermanrud