Visjon og overordnet mål

Vi ønsker at alle skal ha et godt liv. Det å være positiv å kunne se muligheter, er et fokus vi har. Det kan være enkelte ganger at ikke alt går som man har tenkt, da er det viktig å ha en solid forankring i bunn med tro på seg selv, uavhengig av hva man presterer!

Vår visjon:

Ingenting er umulig.

Dette er et mantra alle i peronalet har i seg, både profesjonelt og og privat:Ingenting er umulig. Livet byr på store muligheter og det skal vi gi barna gleden av å kjenne på. Barna skal kjenne at de mestrer og at det er mulig å oppnå det man jobber for.

Vårt overordne mål:

Vi skal hjelpe hvert enkelt barn til å få en god selvfølelse.

Selvfølelse er vår viten og opplevelse av hvem vi er. Selvfølelse handler om hvor godt vi kjenner oss selv og hvordan vi forholder oss til det vi vet.  Hva slags selvfølelse vi har, er avgjørende for veldig mange sider ved livet vårt. Den har betydning for hvordan vi fungerer i alle sammenhenger og omgås andre. For hva vi klarer å nå av mål, ønsker og drømmer for eget liv. En god selvfølelse kan virke som en ”vaksine” når livet byr på sine utfordringer. For oss i Bjørnsgård er det viktig at barna kjenner på at de er gode mennesker uavhengig av hva de presterer eller gjør. Det at de er likt av andre er ikke målt i prestasjoner, men i at de er nettopp den de er.