Ski- og akemuligheter

Vi har et stort jorde rett utenfor barnehagens gjerde, hvor vi tilbringer mye tid, særlig på vinterhalvåret når snøen har kommet. Vi har egen snøscooter med sporsetter som gjør at vi har gode skiløyper til enhver tid. Vi bruker også snøscooteren til å kjøre en sti opp til lavvoen vår, slik at vi kan bruke den hele året.

Barnehagen har egne ski som barna kan låne. Dette er en aktivitet som barna er veldig glad i og mange både lærer seg, og blir gode til, å gå på ski i barnehagen. Det at barnehagen har egne ski, gjør det mulig for alle barn å bedrive denne aktiviteten.

De aller minste barna tilbringer mye tid på jordet med aking. Det blir kjørt opp akebakker og gangsti, slik at barna ikke faller igjennom både når de skal ake og gå opp til toppen igjen.